Köper aktier i OP Bancorp



Under en tid har jag kikat på OP Bancorp eller som bolaget också kallas Open Bank. Jag vet inte hur jag fick upp ögonen på den lilla banken ifrån Los Angeles som startade 2005. Idag köper jag 1 st aktie så att jag har dem på kontot vilket gör det enklare att köpa fler när pengar finns tillgängliga.

Litet och koreanskt bolag

Det är ett litet företag som drivs av en koreansk ledning. Sedan 2010 har bolaget drivits av nuvarande ägare, en kvinna vid namn Min J. Kim.



Bolaget har en intressant utdelningshistorik och förhoppningsvis motivationen att behålla den. Se mer om utdelningarna på deras egen webbplats.

Hur mycket avkastning har bolaget gett?

Just nu ligger direktavkastningen på 3,9% men jag hoppas att deras ökning av utdelningen kommer fortsätta.

Det är enkelt att ta reda på hur mycket en historisk investering i bolaget skulle ha gett. De har också en "Total Return Calculator" på deras webbplats som kan vara intressant när man vill investera. Länk till deras finansiella kalkylatorer för Open Bank.

Kommentarer